Αύξηση παρουσιάζουν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα τα οποία κυκλοφορούν παγκοσμίως στους δρόμους, ενώ πέρυσι κατέγραψαν ρεκόρ.
Σε μία προσπάθεια ο πλανήτης να αποδεσμευτεί από τα ορυκτά καύσιμα και να στρέφεται σε φιλικότερα προς το περιβάλλον, η είδηση αυξητικής τάσης στην ηλεκτροκίνηση, αποτελεί ένα καλό νέο. Ωστόσο, ενώ τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αποκτούν δημοφιλία, αρκετοί είναι εκείνοι που αμφισβητούν την φιλικότητά τους προς το περιβάλλον.
Για παράδειγμα, οι μπαταρίες στα ηλεκτρικά οχήματα φορτίζουν από ρεύμα που προέρχεται κατευθείαν από το δίκτυο, το οποίο τροφοδοτείται από ορυκτά καύσιμα.
Σύμφωνα με το άρθρο του CNBC, μία σύντομη απάντηση στο ερώτημα που τίθεται, είναι «ναι», αλλά η πλήρως «πράσινη» ηλεκτροκίνηση απέχει ακόμα πολλά χρόνια μακριά.
Οι ειδικοί συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δημιουργούν χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα κατά τη διάρκεια της ζωής τους από ό, τι τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά που χρησιμοποιούν παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Πέρυσι, ερευνητές από τα πανεπιστήμια του Cambridge, Exeter και Nijmegen διαπίστωσαν ότι στο 95% του πλανήτη, η οδήγηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι καλύτερη για το περιβάλλον από την οδήγηση βενζινοκίνητου αυτοκινήτου.
Τα ηλεκτρικά δίκτυα στον μεγαλύτερο μέρος του κόσμου εξακολουθούν να τροφοδοτούνται από ορυκτά καύσιμα όπως ο άνθρακας ή το πετρέλαιο και τα ηλεκτρικά οχήματα εξαρτώνται από αυτήν την ενέργεια για να φορτιστούν.
Ο τρόπος παραγωγής μπαταριών παραμένει αγκάθι
Επιπλέον, τα ηλεκτρικά οχήματα βασίζονται σε επαναφορτιζόμενες μπαταρίες ιόντων λιθίου για να λειτουργήσουν. Η διαδικασία κατασκευής αυτών των μπαταριών-από τη χρήση πρώτων υλών εξόρυξης όπως το κοβάλτιο και το λίθιο, έως την παραγωγή σε εργοστάσια και μεταφορές- είναι ενεργειακά απαιτητική και μία από τις μεγαλύτερες πηγές εκπομπών άνθρακα από τα ηλεκτρικά οχήματα, επισημαίνουν ειδικοί τους οποίους επικαλείται το άρθρο.
Σύμφωνα με τον Florian Knobloch, συνεργάτη του Cambridge Center στον τομέα του Περιβάλλοντος, Ενέργειας και διαχείρισης Φυσικών Πόρων, η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων δημιουργεί περισσότερες εκπομπές ρύπων από την παραγωγή βενζινοκίνητων αυτοκινήτων. Όπως επισημαίνει, ανάλογα με τη χώρα παραγωγής των οχημάτων, μπορεί να παρατηρηθεί μεταξύ 30% και 40% αύξηση στις εκπομπές ρύπων τα οποία προέρχονται κυρίως από την παραγωγή μπαταριών.
Διαβάστε επίσης:
ΔΕΗ και ATHENS METRO MALL φέρνουν ένα βήμα πιο κοντά την ηλεκτροκίνηση
Mondelēz: Έκδοση «πράσινου» ομολόγου 2 δισ. – Το επενδυτικό πλάνο του ομίλου τροφίμων