Στροφή σε προϊόντα που προέρχονται από βιώσιμα υλικά κάνουν οι Έλληνες, εμφανώς επηρεασμένοι, από τις φωτιές που έπληξαν τη χώρα τον περασμένο Αύγουστο αλλά και από την κλιματική κρίση, όπως σύμφωνα με έρευνα του GLAMI, φαίνεται ότι το ποσοστό των καταναλωτών που αναζητά προϊόντα ένδυσης και υπόδησης κατασκευασμένα με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, αγγίζει το 100%.
Καθώς οι καταναλωτές ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για βιώσιμα προϊόντα, οι μάρκες προσπαθούν να καλύψουν αυτήν την τάση και να παρέχουν στους πελάτες τους περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα υλικά και την παραγωγή, τις δίκαιες συνθήκες για τους εργαζόμενους, και όχι μόνο, πληροφορίες που θεωρούνται σημαντικές από τους καταναλωτές προϊόντων μόδας. Ωστόσο, για να θεωρηθεί μια μάρκα βιώσιμη, πρέπει να πληροί περισσότερα από ένα κριτήρια.
H βιωσιμότητα αλλά και ο αντίκτυπος της διαδικασίας παραγωγής στο φυσικό περιβάλλον παραμένει ένα σημαντικό θέμα συζήτησης για το χώρο της μόδας αρκετά χρόνια τώρα και είναι προφανές ότι το ενδιαφέρον αυξάνεται και στη χώρα μας. Μάρκες που ειδικεύονται στην παραγωγή ηθικής μόδας κερδίζουν συνεχώς έδαφος και στην Ελλάδα, με τη ζήτηση σε βιώσιμα προϊόντα να αυξάνει κατά 91% (αριθμός exit clicks σε προϊόντα από βιώσιμες μάρκες από τους επισκέπτες του GLAMI.gr), σε σύγκριση με το 2019!
Το οργανικό βαμβάκι, το λινό, η κλωστική κάνναβη ή ο ανακυκλωμένος πολυεστέρας είναι μερικά από αυτά. Στην Ελλάδα, ο αριθμός των παραγγελιών για ρούχα από υλικά όπως τα παραπάνω αυξήθηκε κατά 95%* σε σχέση με το 2019, με τις προβλέψεις να επιβεβαιώνουν ότι οι παραγγελίες για το 2021 θα είναι ακόμη υψηλότερες. Επιπλέον, μέχρι και τον Αύγουστο του 2021, το GMV (η ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων) που δημιουργήθηκε για βιώσιμες μάρκες, από τους επισκέπτες του GLAMI, είναι ήδη στο +96%* σε σύγκριση με το σύνολο του GMV για το 2019. *εσωτερικά δεδομένα της μηχανής αναζήτησης μόδας GLAMI.
«Στο GLAMI, εκτιμούμε τις μάρκες που έχουν δεσμευτεί να κάνουν βήματα προς αυτή την κατεύθυνση και τις αναδεικνύουμε στον κατάλογό μας χρησιμοποιώντας το ειδικό σήμα βιωσιμότητας. Εάν ο επισκέπτης δει οποιοδήποτε προϊόν με αυτή την ειδική σήμανση, μπορεί να είναι βέβαιος ότι η μάρκα πληροί αρκετά από τα κριτήρια που έχουμε θέσει όσον αφορά στα υλικά, τις συνθήκες εργασίας ή τη διαφάνεια που πρέπει να διέπουν τη μάρκα για να θεωρηθεί βιώσιμη» εξηγεί ο Brand Manager του GLAMI. Ξενοφών Ελευθεριάδης.
Διαβάστε επίσης:
ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Το BLOOMBERG αύξησε το ESG disclosure Score της
Μικρομεσαία επιχειρηματικότητα με όρους βιώσιμης ανάπτυξης: Ευκαιρίες και προκλήσεις