Την επαναχρησιμοποίηση του 25% των συσκευασιών της σε παγκόσμιο επίπεδο, έως το 2030, ανακοίνωσε την Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου, η Coca-Cola Company. Η κίνηση έρχεται και ως απάντηση στους επικριτές της, ότι ο κολοσσός ανθρακούχων ποτών έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τη ρύπανση από πλαστικό.
Η Coca-Cola αποτελεί έναν από τους κορυφαίους στόχους των καταναλωτικών και περιβαλλοντικών οργανώσεων καθώς και για τους επενδυτές, οι οποίοι προβληματίζονται για τα πλαστικά μπουκάλια μιας χρήσης.
Μάλιστα, η εταιρεία, για τέταρτη συνεχή χρονιά, το 2021, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του παγκόσμιου οργανισμού «Break Free From Plastic», η οποία κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο, συμπεριλαμβάνεται στις πέντε πιο ρυπογόνες εταιρείες, με βάση το πλαστικό.
«Ελπίζουμε ότι και άλλες εταιρείες θα ακολουθήσουν το δρόμο της Coca-Cola και θα θέσουν στόχους επαναχρησιμοποιήσιμων συσκευασιών», σημείωσε η συντονίστρια της παγκόσμιας εταιρικής καμπάνιας του ομίλου Emma Priestland.
Εάν η Coca-Cola πετύχει τον νέο της στόχο, θα είναι «πιο εύκολο να επιτύχουμε τους στόχους μας για έναν κόσμο χωρίς απόβλητα, όπου σκοπεύουμε να συλλέξουμε πίσω ένα μπουκάλι ή κουτάκι για κάθε ένα που πουλάμε μέχρι το 2030», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας James Quincey, κατά τη διάρκεια ανακοίνωσης των εταιρικών αποτελεσμάτων τριμήνου, η οποία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη.
Σημειώνεται ότι η οργάνωση «Break Free From Plastic» προχώρησε σε συλλογή πλαστικών σε 45 χώρες, από τα οποία, σχεδόν 20.000 προϊόντα με την επωνυμία Coca-Cola. Πρόκειται για αριθμό μεγαλύτερο απ’ ότι βρήκαν αθροιστικά σε πλαστικά από τις επόμενες δύο μεγαλύτερες ρυπογόνες εταιρείες με βάση το πλαστικό: PepsiCo Inc και Unilever PLC.
Το top 5 των εταιρειών
Σύμφωνα με την «Break Free From Plastic», περίπου 11.184 εθελοντές, πραγματοποίησαν 440 ελέγχους επωνυμίας σε πλαστικά που συνέλλεξαν σε 45 χώρες, όπου συγκέντρωσαν 330.493 τεμάχια πλαστικών απορριμμάτων, ενώ το 58% εξ΄αυτών έφερε μια σαφή μάρκα καταναλωτή. Όπως αναφέρει η Οργάνωση, την πεντάδα των πιο ρυπογόνων εταιρειών συμπληρώνουν:
- Coca Cola
- Pepsico
- Unilever
- Nestle
- Procter & Gamble
Το σχέδιο αντιστροφή του κλίματος
Σημειώνεται ότι οι δράσεις της εταιρείας για την αντιμετώπιση της περιβαλλοντικής ρύπανσης από πλαστικά, αναπτύσσονται σε τρεις βασικούς πυλώνες:
- Συσκευασίες 100% ανακυκλώσιμες μέχρι το 2025 σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ μέχρι το 2030, το 50% των συσκευασιών να είναι από ανακυκλώσιμα υλικά.
- Μέχρι το 2030 να καταφέρει να περισυλλέγει ένα μπουκάλι ή κουτάκι για κάθε ένα που πουλάει.
- Σε επίπεδο πελατειακό, επιχειρεί να περάσει το μήνυμα ώστε όλοι μαζί προς ένα περιβάλλον υγιές χωρίς σκουπίδια.
Διαβάστε περισσότερα
Σπύρος Θεοδωρόπουλος: Τι σχεδιάζει μετά την είσοδό του στην «Ελληνικοί Χυμοί»
Vantage Towers: Η συνεργασία με τη MOWEA για χρήση «πράσινης» ενέργειας και ρόλος της Vodafone