Στη Θεσσαλονίκη έφτασε η πρώτη ανακατασκευασμένη αμαξοστοιχία ETR470 Pendolino, κάνοντας ποδαρικό για τα πρώτα τρένα υψηλών ταχυτήτων στη χώρα μας, ενώ αναμένεται να ξεκινήσει τα πρώτα δρομολόγια (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) τον Μάρτιο.
Η προσθήκη τρένων υψηλής ταχύτητας αποτελεί μια από τις κύριες προτεραιότητες στο πλάνο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μειώσει τον χρόνο του ταξιδιού στο κύριο άξονα μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης από πάνω από 4 ώρες σε περίπου 3 ώρες, κατόπιν και της ολοκλήρωσης των έργων αναβάθμισης στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
«Η έναρξη δρομολογίων υψηλής ταχύτητας στην Ελλάδα, με τη συμβολή των αναβαθμισμένων τρένων της Alstom, αποτελεί μέρος της στρατηγικής μας προκειμένου να προσφέρουμε βελτιωμένη εμπειρία στον επιβάτη, καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών και μειωμένο χρόνο ταξιδιού σε ένα ιδιαίτερα δημοφιλές δρομολόγιο. Επιπλέον, η αναβάθμιση του μηχανοστασίου μας στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο αυτό, θα το μετατρέψει σε ένα από τα πιο σύγχρονα και τελευταίας τεχνολογίας μηχανοστάσια στην Νοτιοανατολική Ευρώπη», σχολίασε ο Καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το φθινόπωρο τέσσερα επιπλέον τρένα υψηλής ταχύτητας
Ο στόχος των τρένων υψηλής ταχύτητας αναμένεται να ενισχυθεί με επιπλέον τέσσερα τρένα, τα οποία θα παραδοθούν στη ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη μέχρι το φθινόπωρο του 2021.
Η σειρά τρένων υψηλών ταχυτήτων Avelia της Alstom απαρτίζεται από τρία προϊόντα ναυαρχίδες, τα Pendolino, Euroduplex και AVG, τα οποία διαθέτουν συνολικά 35 χρόνια εμπειρίας σε εμπορικές εφαρμογές. Το τρένο υψηλής ταχύτητας Avelia Pendolino έχει πιστοποιηθεί από 14 χώρες και περισσότερες από 520 αμαξοστοιχίες έχουν πωληθεί σε χώρες όπως οι Ιταλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρωσία και Κίνα.
Το τρένο Pendolino, τμήμα της σειράς τρένων υψηλής και υπερ-υψηλής ταχύτητας Avelia, αποτελεί μια ευέλικτη και διαλειτουργική λύση σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών για υψηλής ταχύτητας και συμβατικές γραμμές, με ταχύτητα που φτάνει έως και τα 250 χιλ./ώρα.
Η ανακατασκευή των τρένων και η αναβάθμιση του μηχανοστασίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Την ανακατασκευή και συντήρηση των αμαξοστοιχιών Pendolino καθώς και την αναβάθμιση του μηχανοστασίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχει αναλάβει η Alstom, μετά την υπογραφή συμφωνίας τον Μάρτιο και τον Ιούνιο του 2020, ενώ η αξία των έργων αγγίζει τα 40 εκατ. ευρώ.
Οι συμφωνίες περιλαμβάνουν έργα εκσυγχρονισμού του μηχανοστασίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη και υπηρεσίες επεμβατικής συντήρησης για πέντε αμαξοστοιχίες υψηλής ταχύτητας ETR470 Pendolino της Alstom.
Τους τελευταίους μήνες έχουν ήδη πραγματοποιηθεί εκτεταμένες εργασίες αναβάθμισης στο μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο διαθέτει πλέον όλο τον κατάλληλο εξοπλισμό για την υποστήριξη των λειτουργιών συντήρησης.
Τα τρένα έχουν επίσης ανακαινιστεί και εκσυγχρονιστεί πλήρως από την Alstom, στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Savigliano. Έπειτα από μια εκτεταμένη διαδικασία αναβάθμισης, οι αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρικής πλέον της Ιταλικής Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), θα διαθέτουν βελτιωμένα και μοντέρνα χαρακτηριστικά, όπως σηματοδότηση ETCS, δυνατότητες σύνδεσης Wi-Fi και νέα Συστήματα Ενημέρωσης Επιβατών (PIS – Passenger Information Systems).
«Η έλευση των τρένων υψηλής ταχύτητας στην Ελλάδα αποτελεί ένα μεγάλο επίτευγμα για την Alstom, αλλά και για τον πελάτη μας και τις προσπάθειές του για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα. Αυτό το έργο έρχεται να επιστεγάσει την μακρόχρονη παρουσία της Alstom στην Ελλάδα» σημείωσε ο Σταύρος Βλάχος, Διευθύνων Σύμβουλος της Alstom στην Ελλάδα.
Διαβάστε επίσης:
Ποιοι είναι οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ
Τράπεζα Πειραιώς: Συμμετέχει με 200 εκατ. στο νέο Εγγυοδοτικό Πρόγραμμα του EIF