Connect with us

Hi, what are you looking for?

GreenBusiness

Μελέτη Accenture: Οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι νέες τεχνολογίες και οι κλονισμένη εμπιστοσύνη των καταναλωτών για την προστασία των δεδομένων τους

 

Αυξητική τάση παρουσιάζει τα τελευταία δύο χρόνια ο αριθμός των καταναλωτών που επιθυμούν να μοιραστούν δεδομένα για την υγεία και τον τρόπο ζωής τους με την ασφαλιστική τους εταιρεία, με στόχο τη μείωση των ασφαλίστρων, ωστόσο, σύμφωνα με μελέτη της Accenture, η εμπιστοσύνη αυτή δείχνει να κλονίζεται αναφορικά με την προστασία των δεδομένων τους.

«Οι ασφαλιστικές εταιρείες επιδιώκουν τεχνολογικές συνεργασίες με στόχο να παρέχουν στους πελάτες τους πιο ευέλικτα, εξατομικευμένα ασφαλιστικά προϊόντα βάσει της συμπεριφοράς και των αναγκών τους. Ωστόσο, για να στεφθούν αυτές οι συνεργασίες με επιτυχία, οι ασφαλιστικές εταιρείες καλούνται να αντιμετωπίσουν με διαφάνεια και υπευθυνότητα τα δεδομένα των πελατών τους. Συνεπώς, για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να αποδείξουν ότι η ευημερία των πελατών τους βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής τους» επισημαίνει ο Λάμπρος Τσόλκας, Αντιπρόεδρος της Accenture.

Τα στοιχεία της μελέτης για την ασφαλιστική αγορά

Όπως επισημαίνει η μελέτη της Accenture, σε μια εποχή όπου οι ασφαλιστικές εταιρείες αναπτύσσουν συνεργασίες -υποστηριζόμενες από την τεχνολογία- για τη βελτίωση της ευεξίας των πελατών τους, το ~69% των καταναλωτών δηλώνει διατεθειμένο να παραχωρήσει δεδομένα σχετικά με την υγεία, την άσκηση και την οδηγική του συμπεριφορά, με αντάλλαγμα χαμηλότερες τιμές, σε σύγκριση με 58% πριν από δύο χρόνια. Επιπλέον, το 66% των καταναλωτών αναφέρει ότι είναι πρόθυμο να μοιραστεί επίσης δεδομένα με στόχο εξατομικευμένες υπηρεσίες για την πρόληψη τραυματισμών και απώλειας – σε σύγκριση με 54% στη μελέτη του 2019.

Παρόλο που οι καταναλωτές παρουσιάζονται πιο πρόθυμοι να μοιραστούν τα προσωπικά τους δεδομένα, οι ανησυχίες τους σε θέματα παρέμβασης στην ιδιωτικότητα και του αντίκτυπού της στα ασφάλιστρα έχουν αυξηθεί, ενώ η εμπιστοσύνη τους στην ικανότητα των ασφαλιστικών εταιρειών να προστατεύουν τα δεδομένα τους έχει μειωθεί. Για παράδειγμα, μόνο το 32% των καταναλωτών δηλώνει ότι εμπιστεύεται τις ασφαλιστικές εταιρείες για την προστασία των δεδομένων τους, σε σχέση με το 40% στη μελέτη του 2019.

Η μελέτη διαπιστώνει επίσης ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να επανεκτιμήσουν το ρόλο των εργαζομένων τους, καθώς η πανδημία έχει επιταχύνει δραστικά την υιοθέτηση ψηφιακών ασφαλιστικών υπηρεσιών. Για παράδειγμα, ο αριθμός των ερωτηθέντων άνω των 55 ετών που δήλωσαν ότι θα επιθυμούσαν η διαδικτυακή συνομιλία και η βιντεοκλήση να αντικαταστήσει την παραδοσιακή διαπροσωπική επαφή στη διαδικασία ασφαλιστικών αιτημάτων αποζημίωσης, αυξήθηκε κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες σε 71%.

Ωστόσο, οι καταναλωτές εξακολουθούν να εμπιστεύονται τους ασφαλιστικούς συμβούλους περισσότερο από τα ψηφιακά σημεία διεπαφής για ορισμένες υπηρεσίες. Πιο συγκεκριμένα, το 49% των καταναλωτών εμπιστεύονται περισσότερο έναν ασφαλιστικό σύμβουλο σε ένα υποκατάστημα όταν υποβάλλουν ένα αίτημα ασφάλισης, ενώ μόνο το 12% εμπιστεύεται μια αυτοματοποιημένη ψηφιακή υπηρεσία και μόλις το 7% εμπιστεύεται ένα chatbot.

«Οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν μεγάλο δρόμο ακόμα να διανύσουν προκειμένου να κατανοήσουν πλήρως τις νέες καταναλωτικές συμπεριφορές και ανάγκες που προκλήθηκαν από την πανδημία, συμπεριλαμβανομένων των συνεχώς αυξανόμενων προσδοκιών σχετικά με τις ψηφιακές εμπειρίες», δήλωσε ο Αλέξανδρος Λυρίγκος, Financial Services Principal Director της Accenture.

Σημειώνεται ότι η μελέτη της Accenture «Global Insurance Consumer Study» βασίστηκε σε έρευνα >47.000 καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο και αποκαλύπτει τις προτιμήσεις των καταναλωτών και τις τάσεις στον κλάδο της ασφάλισης, συμπληρώνοντας παρόμοιες μελέτες που διεξήχθησαν το 2017 και το 2019.

Διαβάστε επίσης:

Ποιοι είναι οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ

Το deal ΔΕΗ – RWE και οι «πράσινες» επενδύσεις 1 δισ. ευρώ

Μετατρέποντας την πρόκληση σε ευκαιρία για μια επιταχυνόμενη βιώσιμη ανάπτυξη: Η Mytilineos πρωτοπορεί και διοργανώνει το 1ο Συνέδριο ESG

Fraport Greece: Ολοκληρώθηκε το επενδυτικό πρόγραμμα 440 εκατ. – Παραδόθηκαν τα 14 «καινούργια» αεροδρόμια

Διαβάστε επίσης...

GreenGov

Ορόσημο στον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους αποτελεί ο πρώτος «Ψηφιακός Βοηθός» -«mAigov» Τεχνητής Νοημοσύνης στο gov.gr, για να διευκολύνει ακόμη περισσότερο την καθημερινότητα των...

GreenBusiness

Στη μεγαλύτερη μελέτη αειφορίας που διεξήχθη μέχρι σήμερα από το UN Global Compact και την Accenture, μόλις 18% των CEOs δήλωσε ότι οι κυβερνήσεις...

Τράπεζες

Στον ψηφιακό μετασχηματισμό προχωρά η Τράπεζα Πειραιώς, η οποία σε συνεργασία με την Accenture και τη Microsoft, επιταχύνει τη διαδικασία, εφαρμόζοντας μια cloud-first προσέγγιση....

GreenBusiness

Τις ικανότητες που χρειάζονται τα υψηλόβαθμα στελέχη των εταιρειών για τη δημιουργία βιώσιμων οργανισμών που παράγουν μακροχρόνια αξία και προκαλούν ισότιμο αντίκτυπο στους ανθρώπους,...

Άποψη

Άρθρο της Ζέφη Δημαδάμα* Η κλιματική κρίση έγινε ξαφνικά η απαραίτητη «πινελιά» σε κάθε συζήτηση, απόφαση ή αντιπαράθεση. Μετά από δεκαετίες προειδοποιήσεων και παροτρύνσεων...

GreenBusiness

Duke Energy, Microsoft και Accenture έδωσαν τα χέρια για την ανάπτυξη λύσεων που περιλαμβάνουν την τεχνητή νοημοσύνη, τα δορυφορικά δεδομένα και την αποθήκευση δεδομένων...

Γνώμες

Η πανδημία του νέου κορωνοϊού είχε συνέπεια ακόμη 75-80 εκατομμύρια άνθρωποι να περιπέσουν σε κατάσταση ακραίας φτώχειας στις αναπτυσσόμενες ασιατικές χώρες, κατά την εκτίμηση...

GreenBusiness

Ως «Διαμάντι της Ελληνικής Οικονομίας» κατάφερε να ξεχωρίσει η Εταιρεία Εμφιάλωσης Νερού Δίρφυς ΑΕ, η οποία κατάφερε να εφαρμόσει το πενταετές επιχειρησιακό της σχέδιο,...