Στον εκμηδενισμό του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος στις ελληνικές πόλεις που δραστηριοποιείται, έχει θέσει ως στόχο, μέχρι το 2025 η μεγαλύτερη εφαρμογή ταξί στην Ελλάδα, ΒΕΑΤ.
Η BEAT ξεκινά να δίνει προτεραιότητα μέσω της εφαρμογής της στα οχήματα μηδενικών ρύπων, ως βασικό κίνητρο προς τους συνεργάτες οδηγούς της, προκειμένου να αντικαταστήσουν τα θερμικής καύσης οχήματά τους με ηλεκτρικά. Παράλληλα, από 2025 και μετά, και εφόσον το νομοθετικό πλαίσιο το επιτρέψει, η BEAT στοχεύει να εγγράφει στην πλατφόρμα της μόνο οχήματα μηδενικών ρύπων.
Τα οχήματα μηδενικών ρύπων θα λαμβάνουν διαδρομές κατά προτεραιότητα σε σχέση με τα οχήματα θερμικής καύσης, μέσω ενός νέου, καινοτόμου συστήματος Έξυπνης Ανάθεσης Διαδρομών, το οποίο έχει δημιουργηθεί στην Ελλάδα και θα δοκιμαστεί από τον όμιλο της FREE NOW, μέλος του οποίου είναι η ΒΕΑΤ, για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά.
Πρόκειται για ένα σύστημα προτεραιότητας, με πολλαπλούς στόχους:
- Καλύτερη εμπειρία μετακίνησης για τον επιβάτη
- Επιβράβευση, με περισσότερα έσοδα για τον επαγγελματία οδηγό ταξί
- Βιωσιμότητα
Το σύστημα αυτό, μέσω του αλγόριθμού του, θα επιλέγει το όχημα που θα στέλνει σε κάθε διαδρομή υπολογίζοντας παραμέτρους, όπως την ηλικία και τους ρύπους του οχήματος, το χρόνο αναμονής του επιβάτη, αλλά και τη βαθμολογία που έχουν συγκεντρώσει οι οδηγοί από τους επιβάτες του BEAT. Έτσι, μεταξύ των κοντινών στον επιβάτη οχημάτων, θα επιλέγεται από την εφαρμογή εκείνο με τους μηδενικούς ή τους λιγότερους δυνατούς ρύπους.
Έτσι, η BEAT αναπτύσσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία ανάθεσης διαδρομών σκεπτόμενη και τον επιβάτη, και τον οδηγό, αλλά και το περιβάλλον. Aξίζει να σημειωθεί το εξής: Σήμερα, για να αντισταθμιστεί η ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλούν τα 13.500 ταξί της Αττικής ετησίως, απαιτείται να φυτευτεί έκταση δάσους ίση με 1,5 φορά τον Εθνικό Δρυμό της Πάρνηθας.
Η νέα αυτή τεχνολογία μπορεί να μεγιστοποιεί το utilisation (βέλτιστη οικονομική απόδοση & πληρότητα) των οχημάτων, το οποίο αποτελεί κλειδί για τη βιωσιμότητα. Η στρατηγική αυτή στο σύνολό της, εκτός από τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα και την ολοένα μεγαλύτερη βελτίωση της ποιότητας των διαδρομών, θα οδηγήσει ταυτόχρονα σε όφελος για τους συνεργαζόμενους οδηγούς, με αύξηση των εσόδων τους. Υπολογίζεται, ότι ένας οδηγός ηλεκτρικού οχήματος, συνεργαζόμενος με τη ΒΕΑΤ και έχοντας τη δυνατότητα να φορτίσει στο σπίτι του, θα κέρδιζε 2.000-6.000 ευρώ περισσότερα ανά έτος σε σχέση με το μέσο ταξί, παύοντας παράλληλα να επιβαρύνει το περιβάλλον με 13 τόνους CO2 ετησίως.
Ο όμιλος της FREE NOW προσβλέπει στο αντιστάθμισμα των σημερινών εκπομπών, με τη σταδιακή μείωσή τους μέχρι την επίτευξη του στόχου των μηδενικών ρύπων. Σημειώνεται ότι, συνολικά η FREE NOW θα προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ στην Ευρώπη, με τη μορφή κινήτρων προς τους οδηγούς για να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Ο Γενικός Διευθυντής της ΒΕΑΤ στην Ελλάδα, Βασίλης Ντάνιας τόνισε ότι: «Έχοντας την πεποίθηση πως τα χειρότερα της πανδημίας είναι πίσω μας, εγκαινιάζουμε σήμερα μια νέα εποχή πράσινων μετακινήσεων και πιο βιώσιμων πόλεων. Παράλληλα, εστιάζουμε στη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών και την αύξηση του εισοδήματος των οδηγών που συνεργάζονται μαζί μας. Το νέο σύστημα ανάθεσης διαδρομών της BEAT βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της στρατηγικής και είμαι πολύ περήφανος που η τεχνολογία αυτή αναπτύσσεται από την ελληνική μας ομάδα».
Διαβάστε επίσης:
Ποιοι είναι οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ
COSMOTE: Δεσμεύεται σε μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Lamda Development και Fourlis δημιουργούν Retail Park εντός του Ελληνικού