Του Οδυσσέα Κεφαλληνού
Σε εποχές που ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων όχι μόνο δεν χάνει τζίρους κατά την διάρκεια της πολύμηνης κρίσης που προκαλεί σε όλη σχεδόν την αγορά, πλην εξαιρέσεων, η πανδημία του COVID-19, αλλά μέσω ενός …διπλού lockdown ανήκει στους πολύ κερδισμένους, οι ισχυροί «παίκτες» αυτού δεν «επαναπαύονται στις δάφνες» τους».
Οξυδερκής, ευέλικτος και διορατικός ως επιχειρηματίας, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, φαίνεται να έχει λάβει μια ιδιαίτερα σημαντική απόφαση για την στρατηγική του ομίλου του οποίου ηγείται.
Υλοποιεί, ήδη, έναν …μικρό «μετασχηματισμό» της METRO (των σούπερ μάρκετ My Market, με έντονη δραστηριότητα και στο «κομμάτι» του Cash and Carry ως η κορυφαία μάλιστα εγχώρια αλυσίδα στο συγκεκριμένο αντικείμενο), έτοιμος να αδράξει στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό –μεταξύ άλλων- και την «χρυσή» ευκαιρία που προσφέρει η «πράσινη ενέργεια».
Η METRO ΑΕΒΕ γίνεται η πρώτη εταιρεία λιανεμπορίου που αναπτύσσει πανελλαδικό δίκτυο σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, προσβάσιμο σε όλους, project το οποίο μπαίνει σε φάση σταδιακής ολοκλήρωσης!
Πέρα από τις επενδύσεις δεκάδων εκατομμυρίων που πραγματοποιεί για την διεύρυνση της παρουσίας της στα core αντικείμενα της και την ταυτόχρονη γενικότερη επέκταση της σε άλλες δραστηριότητες, όπως είναι ακόμα και …τραπεζική (μέσω της επίσης, πρόσφατης, συνεργασίας με την Viva Wallet του Χάρη Καρώνη, δίνοντας δυνατότητα στους πελάτες των καταστημάτων σούπερ μάρκετ της αλυσίδας της να κάνουν ανάληψη σε μικροποσά από τα ταμεία ή/και να πληρώνουν λογαριασμούς) στις βασικές προτεραιότητες της συμπεριλαμβάνονται η «πράσινη» ανάπτυξη της και μέσω αυτής η βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του ελληνικού επιχειρείν.
Καθόλου τυχαίο, ότι η METRO απέσπασε 6 βραβεία στα Environmental Awards 2020 και ακόμη δύο στα HR Awards 2020.
Από τα πρώτα της βήματα, το 1976, η METRO AEBE, μια 100% ελληνική εταιρεία με οικογενειακή μετοχική σύνθεση, έφθασε να καινοτομεί εισάγοντας πρωτοπόρες πρακτικές στην ελληνική αγορά (όπως την έννοια των Cash & Carry).
Έτσι, διαθέτει δύο αλυσίδες καταστημάτων: τα καταστήματα χονδρικής METRO Cash & Carry, με 50 σημεία σε όλη την χώρα και τα καταστήματα λιανικής My market, με 225 σημεία λιανικής πώλησης. Τον Ιανουάριο του 2020, άνοιξε το πρώτο της κατάστημα (BEST VALUE για ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ) στην Κύπρο και απασχολεί περίπου 11.000 εργαζόμενους, γεγονός που την καθιστά έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες πανελλαδικά, με καθαρό κύκλο εργασιών 1.259.646.454,29 ευρώ (2019).
Όμως, πλέον ξεφεύγει από την κλασική μορφή μιας επιχείρησης του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων…
Η μεγάλη ευκαιρία της ηλεκτροκίνησης
Ο Αριστοτέλης Παντελιάδης «είδε» την μεγάλη ευκαιρία όταν η ηλεκτροκίνηση άρχισε να κερδίζει έδαφος με ραγδαίους ρυθμούς και στην Ελλάδα. Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αντιπροσωπείες τους λανσάρουν συνεχώς νέα μοντέλα και μοιραία αυξάνονται οι ανάγκες για την …φόρτιση των ΙΧ που ολοένα και πληθαίνουν στους δρόμους της χώρας.
Στη «μάχη» της τροφοδοσίας των οχημάτων με το νέο «καύσιμο» – το ηλεκτρικό ρεύμα, δηλαδή- μπαίνουν λοιπόν και τα σούπερ μάρκετ, μέσω της METRO.
Kλάδος ο οποίος είχε, ήδη, παρουσία στην αγορά των συμβατικών καυσίμων, της βενζίνης και του πετρελαίου. Με την διαφορά ότι τώρα οι «σουπερμαρκετάδες» από τα …ράφια των καταστημάτων τους, στρέφουν την προσοχή τους (και) στις «μάνικες» των ηλεκτρικών «βενζινάδικων» τους.
320 φορτιστές σε 160 καταστήματα
Όπως αναφέρει η διοίκηση της METRO, ο ελληνικός όμιλος, από την πρώτη μέρα της λειτουργίας του έχει θέσει ως στρατηγική της προτεραιότητα τη βιώσιμη ανάπτυξη, την καινοτομία και την προστασία του περιβάλλοντος.
Σε αυτό το πλαίσιο, και με συνέπεια στους στόχους και τις δεσμεύσεις της, η εταιρεία προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με την ENERES CPM για τη δημιουργία του πανελλαδικού δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων «Charge Plus».
Το δίκτυο θα αποτελείται από 320 φορτιστές σε 160 καταστήματα My market και METRO Cash & Carry σε όλη την Ελλάδα, συμβάλλοντας με υπευθυνότητα στο Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης. Το δίκτυο θα παρέχει τη δυνατότητα φόρτισης σε ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα και θα είναι διαρκώς αναπτυσσόμενο, προσφέροντας καινοτόμες υπηρεσίες.
Το φιλόδοξο πλάνο θα ξεκινήσει άμεσα και θα υλοποιηθεί σε 3 φάσεις:
1η φάση: 80 φορτιστές σε μεγάλες πόλεις & κεντρικούς οδικούς άξονες.
2η φάση: 80 φορτιστές σε αποκεντρωμένα σημεία της χώρας.
3η φάση: 160 φορτιστές με στόχο την επίτευξη πανελλαδικής κάλυψης.
Η 1η και η 2η φάση θα ολοκληρωθούν εντός του 2021, ενώ η 3η φάση μέσα στο 2022.
Οι «έξυπνοι» fast-charging φορτιστές που θα εγκατασταθούν στα My market και τα METRO Cash & Carry, θα μπορούν να εξυπηρετήσουν οποιονδήποτε τύπο οχήματος, είτε πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό (BEV), είτε για plug-in υβριδικό (PHEV).
Πρόκειται για φορτιστές τελευταίας τεχνολογίας, ισχύος 22 KW οι οποίοι θα επιτυγχάνουν φόρτιση έως 50% για τα αμιγώς ηλεκτρικά και έως 100% για τα υβριδικά, σε μιάμιση ώρα. Έτσι, οι πελάτες των καταστημάτων θα μπορούν να φορτίζουν το αυτοκίνητό τους, ενώ κάνουν τα ψώνια τους.
Στο δίκτυο Charge Plus, οι πελάτες της METRO θα μπορούν πολύ εύκολα:
- Να συνδέουν και να φορτίζουν το όχημά τους χρησιμοποιώντας την ειδική εφαρμογή στο κινητό τους ή σκανάροντας την ειδική κάρτα στον σταθμό φόρτισης.
- Να εντοπίζουν τα πλησιέστερα διαθέσιμα σημεία φόρτισης του δικτύου.
- Να κάνουν κράτηση του σημείου φόρτισης για το διάστημα που θα κάνουν τα ψώνια τους.
Σε ένα τοπίο που αλλάζει διαρκώς και που οι νέες τεχνολογίες εντάσσονται όλο και περισσότερο στις ζωές όλων μας, η METRO τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει σημαντικά σε καινοτόμες λύσεις και συνέργειες, με στόχο την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, έχοντας αποσπάσει πλήθος διακρίσεων, καθώς και την κορυφαία πιστοποίηση ISO 50001. Είναι η εταιρεία λιανεμπορίου που πρώτη, από τις αρχές του 2019, τοποθέτησε πέντε σταθμούς φόρτισης οχημάτων σε καταστήματά της. Σήμερα, πρωτοπορεί με τη δημιουργία ενός πανελλαδικού δικτύου σταθμών φόρτισης οχημάτων.