Σε επένδυση «μαμούθ» η οποία θα αγγίζει το 1,7 δισ. δολάρια προχωρά η αυτοκινητοβιομηχανία BMW Group, με σκοπό να επεκτείνει την ηλεκτροκίνηση στις ΗΠΑ, όπου μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει και την υλοποίηση σχεδίων για μετατροπή εγκαταστάσεων για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και την κατασκευή εγκαταστάσεων για μπαταρίες.
Οι νέες επενδύσεις ακολουθούν την ανακοίνωση της BMW πέρυσι να επεκτείνει τις προσπάθειες της εταιρείας για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, συμπεριλαμβανομένων στόχων για σημαντική μείωση των εκπομπών των οχημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής, μείωση των εκπομπών CO2 κατά 40% ανά όχημα έως το 2030 και τουλάχιστον το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών της να προέρχεται από ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία έως το 2030.
Από τη νέα επένδυση 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το 1 δισεκατομμύριο δολάρια θα κινηθεί προς την επέκταση του εργοστασίου Spartanburg, της μονάδας κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας στη Νότια Καρολίνα.
Η BMW δήλωσε ότι σκοπεύει να κατασκευάσει τουλάχιστον έξι πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα στις ΗΠΑ έως το 2030.
Τα υπόλοιπα 700 εκατομμύρια δολάρια θα διατεθούν για την κατασκευή μιας νέας εγκατάστασης συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης στο Woodruff.
Η BMW ανακοίνωσε επίσης μια νέα συνεργασία με την εταιρεία τεχνολογίας μπαταριών Envision AESC για την προμήθεια του εργοστασίου Spartanburg με κυψέλες μπαταριών από μια υλικό που θα κατασκευάσει η Envision.
Η νέα μορφή μπαταρίας λέγεται ότι αυξάνει την ενεργειακή απόδοση κατά περισσότερο από 20%, βελτιώνει την ταχύτητα φόρτισης έως και 30% και βελτιώνει την εμβέλεια έως και 30%. Η εταιρεία δήλωσε ότι οι εκπομπές CO2 από την παραγωγή μπαταριών θα μειωθούν επίσης έως και 60% μέσω της μερικής χρήσης δευτερογενούς υλικού λιθίου, κοβαλτίου και νικελίου, καθώς και ανανεώσιμης ενέργειας για παραγωγή.
Εργοστάσιο της BMW με εύκαμπτους καυστήρες υδρογόνου στο τμήμα βαφής
Το εργοστάσιο της BMW στην Λειψία είναι το πρώτο εργοστάσιο αυτοκινήτων στον κόσμο που εφαρμόζει πιλοτικά μία νέα τεχνολογία καυστήρα, η οποία επιτρέπει στα στεγνωτήρια χρωμάτων να λειτουργούν με «πράσινο» υδρογόνο. Η νέα τεχνολογία ανοίγει το δρόμο για τη μείωση των εκπομπών CO2 από την εντατική χρήση του φυσικού αερίου, που αποτελεί ένα ορυκτό καύσιμο.
Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του συστήματος είναι ότι μπορεί να λειτουργεί με υδρογόνο (H2), μεθάνιο (CH4) ή ένα μίγμα των δύο. Μπορεί, επίσης, να εναλλάσσεται μεταξύ των καυσίμων ενώ λειτουργεί. Σε πρώτο στάδιο θα χρησιμοποιηθεί δοκιμαστικά, ενώ μια πλήρης γραμμή στεγνώματος του βαφείου θα υιοθετήσει τη νέα τεχνολογία από του χρόνου, έτσι ώστε μέσα στα επόμενα χρόνια, θα υιοθετηθούν σταδιακά και τα υπόλοιπα συστήματα καυστήρων.
Διαβάστε περισσότερα
Protergia: Επενδύει σε έρευνα και καινοτομία για μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας
Όμιλος ΟΤΕ: Υλοποιεί την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας για το Υπουργείο Εργασίας
Enel Green Power: Βραβεύτηκε για την αγροβολταϊκή της επιτυχία στην Ελλάδα