Ως σανίδα σωτηρίας για τα οικονομικά μεγέθη του ομίλου Inditex, λειτούργησε το 2020, η διαδικτυακή πλατφόρμα πωλήσεων, σε μία περίοδο κατά την οποία το σύνολο των καταστημάτων της αναγκάστηκαν να κατεβάσουν ρολά, ενώ το 88% εξ αυτών έκλεισαν ταυτόχρονα, λόγω της επιβολής των περιοριστικών μέτρων. Το 2020 τα έσοδα του ομίλου ανήλθαν στα 20,4 δισ. ευρώ, με τις διαδικτυακές πωλήσεις να παρουσιάζουν αύξηση 77% εισφέροντας 6,6 δισ. ευρώ, καθιστώντας την Inditex παγκόσμιο ηγέτη στο διαδικτυακό λιανικό εμπόριο μόδας.
Στο πλαίσιο της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης, ο πρόεδρος του Ομίλου Πάμπλο Ίσλα, σημείωσε «η δύναμη του στρατηγικού μετασχηματισμού της Inditex και το πλήρως ενσωματωμένο, ψηφιακό και βιώσιμο επιχειρηματικό της μοντέλο, σε συνδυασμό με τη δέσμευση, το ταλέντο και το έργο που επιδεικνύει ολόκληρη η ομάδα, έδωσε αξιοσημείωτα αποτελέσματα σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Όπως περιμέναμε, ο μετασχηματισμός που ξεκινήσαμε το 2012 συνέχισε να αποδίδει καρπούς».
Παράλληλα τα λειτουργικά έξοδα του Ομίλου μειώθηκαν κατά 17%. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 1,11 δισεκατομμύρια ευρώ και ο Όμιλος έκλεισε το έτος με σταθερή καθαρή ταμειακή θέση 7,56 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Μετασχηματισμός του ομίλου Inditex
Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος εξήγησε κατά την ομιλία του πώς το 2020 αποτέλεσε «κλειδί» για τον στρατηγικό μετασχηματισμό της Inditex, την οποία ξεκίνησε η εταιρεία το 2012, και στην οποία ο Όμιλος έχει επενδύσει πάνω από 11 δισεκατομμύρια ευρώ.
Χάρη σε αυτήν την προσπάθεια, η Εταιρεία πέτυχε το στόχο της να οικοδομήσει ένα πλήρως ολοκληρωμένο και βιώσιμο κατάστημα και διαδικτυακή πλατφόρμα που είναι ικανή να εξυπηρετεί πελάτες σε 216 αγορές παγκοσμίως. Το 2020, η Inditex πρόσθεσε 25 νέες διαδικτυακές αγορές και άνοιξε καταστήματα σε 29 χώρες, ενώ ολοκλήρωσε το πρόγραμμα καταστημάτων οικολογικής απόδοσης σε ολόκληρο τον Όμιλο.
Επενδύσεις 2,7 δισ. μέχρι το 2022
Το 2020, 2021 και 2022, ο Όμιλος θα επενδύσει άλλα 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ στο πρόγραμμα μετασχηματισμού του, εκ των οποίων 1 δισεκατομμύριο ευρώ θα επενδυθούν στην ψηφιοποίηση και 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν για την ενσωμάτωση της τελευταίας τεχνολογίας στα καταστήματα του Ομίλου.
Το 2020, οι εφαρμογές και οι ιστότοποι του Ομίλου έλαβαν πάνω από 5,3 δισεκατομμύρια επισκέψεις και οι διάφορες λαβές των οκτώ εμπορικών μέσων συγκέντρωσαν 200 εκατομμύρια ακόλουθους.
Μάλιστα, η απότομη επιτάχυνση της στρατηγικής μετασχηματισμού και των συναφών επενδύσεων θα επιτρέψει την πλήρη ανάπτυξη της πλατφόρμας Inditex Open Platform (IOP). Το IOP αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της στρατηγικής της Inditex. Περιλαμβάνει ολόκληρο τον κύκλο ζωής του προϊόντος και επιτρέπει τη συνεχή αλληλεπίδραση, ανατροφοδότηση και τελειοποίηση.
Επενδύσεις στη Βιώσιμη Ανάπτυξη και την αειφορία
Ένας άλλος ακρογωνιαίος λίθος του στρατηγικού μετασχηματισμού είναι η προσπάθεια αειφορίας του Ομίλου. Ο Πάμπλο Ίσλα περιέγραψε πώς το 2020 ο Όμιλος όχι μόνο πέτυχε τους στόχους του αλλά τους ξεπέρασε.
Περίπου το 35% των ενδυμάτων του Ομίλου έφερε την ετικέτα Join Life, η οποία προσδιορίζει πιο βιώσιμες διαδικασίες και πρώτες ύλες, μπροστά από τον στόχο του 25% που έχει τεθεί για το έτος. Επιπλέον, το 80% της ενέργειας που χρησιμοποιήθηκε προήλθε από ανανεώσιμες πηγές, σε σύγκριση με τον στόχο του 65%. Η χρήση πιο βιώσιμου βαμβακιού αυξήθηκε επίσης κατά 91%.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος της Inditex ανακοίνωσε στους μετόχους ότι ο Όμιλος θέτει τους ακόλουθους στόχους:
- Ο στόχος των καθαρών μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2040 (προηγουμένως το 2050).
- Όλες οι χρήσεις βαμβακιού Inditex θα είναι πιο βιώσιμες έως το 2023, δύο χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα.
- Όλη η ενέργεια στις άμεσες δραστηριότητές της θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές το 2022 (σε σύγκριση με στόχο 80% το 2025).
- Πάνω από το 50% των ενδυμάτων θα είναι Join Life έως το 2022, η ετικέτα που διακρίνει τα πιο βιώσιμα προϊόντα του Ομίλου.
Ως νέος στόχος, η Inditex ευελπιστεί να μειώσει κατά 25% το νερό που χρησιμοποιείται σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού έως το 2025.
Παράλληλα, ο Όμιλος θα συνεχίσει να σημειώνει πρόοδο στις υπάρχουσες δεσμεύσεις του, όπως η εξάλειψη του πλαστικού, μια στρατηγική που βασίζεται σε δύο ορόσημα: το 2020 η εταιρεία απέκλεισε όλες τις πλαστικές σακούλες από τα καταστήματα και τις ηλεκτρονικές παραγγελίες της, ενώ έως το 2023 σχεδιάζει να εξαλείψει όλα τα πλαστικά μίας χρήσης από τις διεπαφές πελατών. Όλα τα υλικά που χρησιμοποιεί ο Όμιλος στις εργασίες του (χαρτόνι, πλαστικό, χαρτί …) θα ανακυκλωθούν πλήρως μέχρι το 2023.
Στα υφάσματα, έως το 2023 όλα τα ενδύματα από κυτταρινικές ίνες θα είναι 100% βιώσιμα και μέχρι το 2025 όλοι οι πολυεστέρες και τα λινά θα είναι 100% ανακυκλωμένα ή βιώσιμα, σύμφωνα με τις παραμέτρους που έχει καθορίσει η εταιρεία.
Φορολογική εισφορά και κοινοτικές επενδύσεις
Ο Πάμπλο Ίσλα περιέγραψε πώς ο Όμιλος δημιουργεί αξία για τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιείται, υπολογίζοντας την παγκόσμια φορολογική συνεισφορά της Inditex το 2020 σε 4,69 δισεκατομμύρια ευρώ. Από αυτό το ποσό, 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ καταβλήθηκαν στην Ισπανία, όπου εδρεύει ο Όμιλος, εκ των οποίων 620 εκατομμύρια ευρώ είχαν τη μορφή έμμεσων φόρων. Ο πραγματικός συντελεστής φόρου εισοδήματος του Ομίλου ήταν 21,2%.
Διαβάστε επίσης:
ΑΒ Βασιλόπουλος και ΔΕΗ δημιουργούν το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα