Η επένδυση στην προσχολική αγωγή είναι ίσως η καλύτερη επένδυση που μπορεί να κάνει ένα κράτος. Αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις ανισότητες, αποδίδει σημαντικά κέρδη στην οικονομία, βοηθά τη λειτουργία της οικογένειας, έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην εξέλιξη των παιδιών.
Μάλιστα, το 2017 η διαΝΕΟσις δημοσίευσε μια έρευνα για την κατάσταση της προσχολικής αγωγής στην Ελλάδα, αναδεικνύοντας τα προβλήματα και τις παθογένειες στην εκπαιδευτική βαθμίδα που, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι η σημαντικότερη από όλες για τη μετέπειτα ανάπτυξη των παιδιών.
Ανάμεσα στα προβλήματα που υπογράμμισε η έρευνα της διαΝΕΟσις ήταν η περιορισμένη πρόσβαση των παιδιών ηλικίας 0-4 σε υποδομές διαπαιδαγώγησης και φροντίδας, ο ελλιπής έλεγχος στις μονάδες προσχολικής αγωγής και, κυρίως, η έλλειψη ενός έγκυρου, σύγχρονου, προσεκτικά σχεδιασμένου προγράμματος λειτουργίας και διαπαιδαγώγησης για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Έκτοτε, η διαΝΕΟσις είχε προγραμματίσει να εντάξει στη δράση της τη δημιουργία ενός προγράμματος «σπουδών» (ενός “curriculum” προσχολικής αγωγής) για τους ελληνικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς στα πρότυπα άλλων κεντρικά σχεδιασμένων προγραμμάτων σε χώρες όπως η Νέα Ζηλανδία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Πρόσφατα το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με πρωτοβουλία της Υφυπουργού αρμόδιας για θέματα πρόνοιας & κοινωνικής αλληλεγγύης Δόμνας Μιχαηλίδου συνέστησε ομάδα εργασίας με το ίδιο αντικείμενο, υπό τον συντονισμό του καθηγητή οικονομικών του πανεπιστημίου Yale Κωνσταντίνου Μεγήρ, και με τη συμβουλευτική υποστήριξη, μεταξύ άλλων, της διάσημης καθηγήτριας παιδικής υγείας στο UCL, Σάλι Γκράνθαμ Μαγκρέγκορ. Η Υφυπουργός προσκάλεσε κάλεσε τη διαΝΕΟσις να συμμετέχει στην προσπάθεια και να συνεισφέρει αφιλοκερδώς στο έργο της ομάδας εργασίας. Φυσικά, αποδεχτήκαμε την πρόσκληση.
Το πρόγραμμα που θα προκύψει από τη συνεργασία θα δοκιμαστεί πειραματικά σε επιλεγμένους Δήμους και, τελικά, μετά από την απαραίτητη διαβούλευση και μετεξέλιξή του, θα αποτελέσει το επίσημο πρόγραμμα για όλους τους βρεφονηπιακούς σταθμούς που φιλοξενούν παιδιά ηλικίας 0-4.