Connect with us

Hi, what are you looking for?

GreenBusiness

Έρευνα ΑΒ Βασιλόπουλος: Στα σκουπίδια πάνω από 1.000.000 τόνοι τροφίμων από τα ελληνικά νοικοκυριά – Δράσεις για μείωση της σπατάλης

 

Η σπατάλη τροφίμων είναι ένα ζήτημα που μας αφορά όλους, με επιπτώσεις τόσο για τον άνθρωπο, όσο και για το περιβάλλον.

Σε αυτή την κατεύθυνση προσανατολίζεται και η 18μηνη έρευνα που πραγματοποίησε η ΑΒ Βασιλόπουλος, σε συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, με σκοπό τη διερεύνηση και την αξιολόγηση της σπατάλης τροφίμων σε όλη την εφοδιαστική της αλυσίδα και σε κάθε στάδιο της παραγωγής, από το αγρόκτημα έως το πιάτο μας.

Τα στοιχεία της έρευνας έρευνα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου αποκαλύπτουν ότι κάθε χρόνο στην Ελλάδα, τα ελληνικά νοικοκυριά πετούν πάνω από 1.000.000 τόνους τροφίμων, τα μισά εκ των οποίων θα μπορούσαν με ασφάλεια να καταναλωθούν και όχι να καταλήξουν στα σκουπίδια. Επιπλέον, η σπατάλη τροφίμων στον οικιακό τομέα ξεπερνά το 50% της συνολικής σπατάλης και κάθε πολίτης στην Ελλάδα, πετά κάθε χρόνο 98,2 κιλά τροφίμων από το νοικοκυριό του, ενώ για μια τετραμελή οικογένεια, το νούμερο αυτό αγγίζει τα 392,8 κιλά τροφίμων ετησίως. Παράλληλα, η σπατάλη τροφίμων προκαλεί ανυπολόγιστη σπατάλη φυσικών πόρων, οι οποίοι διατίθενται για την παραγωγή τροφίμων που τελικά δεν καταναλώνονται.

Η έρευνα διενεργήθηκε στο πλαίσιο της δέσμευσης της ΑΒ Βασιλόπουλος για τη μείωση του δικού της αποτυπώματος κατά 50% μέχρι το 2025, μάλιστα η αλυσίδα σούπερ μάρκετ, ηγείται μιας προσπάθειας με συνοδοιπόρο της το WWF Ελλάς και ξεκινά ένα μεγάλο ταξίδι για την αντιμετώπιση του σημαντικού αυτού ζητήματος, με συντονισμένες δράσεις που μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να βελτιώσουν τα υψηλά ποσοστά σπατάλης τροφίμων, όπως δείχνει και η πρώτη ολοκληρωμένη έρευνα στη χώρα μας.

Η Κάτια Λαζαρίδη, Καθηγήτρια στο Τμήμα Γεωγραφίας του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου ανέφερε: «Αναλάβαμε με ενθουσιασμό τη συγκεκριμένη έρευνα, η οποία διενεργήθηκε σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της ΑΒ Βασιλόπουλος, από το χωράφι έως το πιάτο. Η έρευνα αυτή περιλαμβάνει και την πρώτη ολοκληρωμένη και μεγάλης κλίμακας έρευνα για τη δημιουργία αποβλήτων τροφίμων σε επίπεδο νοικοκυριού στη χώρα μας. Τα αποτελέσματά της, σίγουρα, αποτελούν την αρχή για την υλοποίηση μέτρων με στόχο τον περιορισμό της σπατάλης φαγητού.».

Ο Βασίλης Σταύρου, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, δήλωσε σχετικά: «Στην ΑΒ, αλλάζουμε τον τρόπο που βλέπουμε το φαγητό. Και αναλαμβάνουμε σήμερα δράση. Για όλους εμάς αλλά και τις επόμενες γενιές. Μαζί με το WWF Ελλάς, ενημερωνόμαστε, εκπαιδευόμαστε και κινητοποιούμε όλους τους κρίκους αυτής της μεγάλης αλυσίδας για να συμβάλλουμε από κοινού σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον.».

Η ΑΒ με την υποστήριξη του WWF Ελλάς:

  • αλλάζει τις εσωτερικές της διαδικασίες για τον μεγαλύτερο περιορισμό των απωλειών στα καταστήματα και τις αποθήκες της
  • δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στη δωρεά ποιοτικών και απολύτως ασφαλών τροφίμων, όπως ήδη κάνει μέσα από το Πρόγραμμα δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων, “Τρόφιμα Αγάπης”
  • συνεργάζεται με τους προμηθευτές της παρέχοντάς τους πρακτική πληροφόρηση για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν κι εκείνοι να μειώσουν τις απώλειες στην αγροτική παραγωγή και τη μεταποίηση
  • ενημερώνει με υπευθυνότητα και σεβασμό όλους τους πελάτες της, αναπτύσσοντας χρηστικά εργαλεία που θα βοηθήσουν τους πολίτες στην αποτελεσματική μείωση της σπατάλης τροφίμων εντός του οικιακού τομέα

Ο Αχιλλέας Πληθάρας, Υπεύθυνος Προγραμμάτων Μείωσης Αποτυπώματος του WWF Ελλάς, σχολίασε: «Εκτιμάται πως το 40% της τροφής που παράγεται σε παγκόσμιο επίπεδο καταλήγει τελικά στα σκουπίδια. Η σπατάλη τροφίμων ευθύνεται σχεδόν για το 10% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και συντελεί στη διόγκωση της κλιματικής, περιβαλλοντικής και κοινωνικής κρίσης. Υπό αυτό το πρίσμα, το WWF Ελλάς συνεργάζεται με την ΑΒ Βασιλόπουλος για την εφαρμογή πρακτικών λύσεων σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας, στην παραγωγή και μεταποίηση, στις λειτουργίες της ΑΒ, αλλά και στον οικιακό τομέα. Ευελπιστούμε πως σύντομα αυτή η προσπάθεια θα αποδώσει καρπούς και θα αποτελέσει ένα θετικό παράδειγμα προς μίμηση.».

Διαβάστε επίσης:

Η φορολογία ως εργαλείο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Κλιματική αλλαγή: Λήψη μέτρων για τους πλουσίους – Το 10% ευθύνεται για τη μισή ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα

Πως οι επενδύσεις στην πράσινη ενέργεια θα επαναφέρουν την οικονομία σε τροχιά ανάπτυξης – Τι δείχνουν οι μελέτες

Ποιοι είναι οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ

Διαβάστε επίσης...

GreenBusiness

Το Skip δημιούργησε ένα πρωτότυπο παιδικό παιχνίδι παιδικής χαράς, ειδικά σχεδιασμένο για να μπορούν να διαδρούν με αυτό όλα τα παιδιά, ακόμα και εκείνα...

GreenBusiness

Στις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, τις Σποράδες, τη Θεσσαλονίκη και την Πελοπόννησο «ταξίδεψε» φέτος το πρόγραμμα «Προσφέρω». Οι P&G και ΑΒ Βασιλόπουλος ένωσαν για πέμπτη...

GreenBusiness

Η ΑΒ Βασιλόπουλος, αποδεικνύει έμπρακτα πως είναι πάντα «εδώ» για τον Άνθρωπο και την κοινωνία. Με πράξεις φροντίδας. Μια τέτοια πράξη φροντίδας, λοιπόν, είναι...

GreenBusiness

Προσήλωση στη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας δείχνει η Coca-Cola στην Ελλάδα (Coca-Cola Τρία Έψιλον και Coca-Cola Hellas), η οποία σε συνέχεια της επένδυσης...

GreenBusiness

Με το νέο κατάστημα AB Shop & Go στην Αργυρούπολη, η ΑΒ Βασιλόπουλος συμπληρώνει 100 καταστήματα AB Shop & Go, ενώ στα σχέδια της...

GreenBusiness

«Τι θα φάμε σήμερα;». Μια ερώτηση απλή. Καθημερινή. Όχι όμως για όλους. Για εκείνους, λοιπόν, τους συνανθρώπους μας, για τους οποίους το φαγητό σημαίνει...

GreenBusiness

Σε μια περίοδο κρίσιμη για τη διαχείριση και την αντιμετώπιση της πανδημίας, η ΑΒ Βασιλόπουλος συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας...

Οργανισμοί

Μία στις 3 γυναίκες έχει υποστεί σωματική, ψυχολογική ή σεξουαλική βία κατά τη διάρκεια της ζωής της. Σήμερα είναι η Παγκόσμια Hμέρα για την...